Bemutatom nektek az általam készített redstone búzafarmot. A farm alapelve nem más, mint hogy a búza növekedésének szakaszait egy kijelzőn jelezze. Mikor a búza teljesen kinőtt a rendszer elindítja az aratást és lemossa a termést.
|
A farm
|
Ezen a képen láthatjátok a farmot előröl. A kijelzőnek 2 része van. Az 1. része, ami most sárga, az akkor van ebbe az állapotában, ha nincs mag az érzékelőben. Ha már van benne mag ültetve, akkor az zöldre vált. A 2. része a búza növekedését jelzi. Minden növekedési fázisban a piros vonalnak egy kis része zöldre változik egészen a végéig, akkor már az egész zöld lesz. Mikor ez megtörtént a rendszer leereszti a vizet ezzel lemosva a termést. Mikor ez megtörtént, meg kell nyomni a képen is látható gombot ahhoz, hogy a víz elálljon.
|
Az érzékelő |
A képen az érzékelőt láthatjátok, pontosabban az érzékelő azon felét, ami az egyszerű használathoz szükséges. A magot a grass blockra kell elültetni (persze miután ki lett kapával). Ilyenkor nincs további dolgunk vele, de ha mondjuk újra kell kapálni, akkor mielőtt elültetnék bele a magot a jobb oldalon lévő gombot meg kell nyomni. Hasonlóan kell eljárni akkor is, amikor a búza kinőtt. Ki szedjük a kifejlett búzát és mielőtt újat ültetnénk a helyére meg kell nyomni a jobb oldalon lévő gombot.
A használatáról ennyit. Most egy rövidebb bemutatás következik magáról a redstone vezetésről. Ez a cikk nem tutorial csak egy rövid bemutatása a redstone vezetésnek. Ha szeretnétek róla bemutatást, akkor írjátok meg kommentbe!
|
Az érzékelő vezetése |
A kékkel jelölt tégla blockot mozgatja a piston, ami akkor mozdul meg, mikor a magot elültetjük. Ennek az itt látható vezetés az oka és az, hogy a piston érzékeli a block változásokat. A pirossal jelölt rész akkor kap jelet, amikor a piston kitolja az előtte lévő tégla blockot. Ez adja tovább a jelet a counternek (erről később lesz szó). A sárgával jelölt rész felelős azért, hogy a piston érzékelje a mag elültetését és növekedését. Ez a rész akkor lép életbe, amikor a piston kitolja a tégla blockot és mivel akkor rátolja az alatta lévő redstone fáklyára a blockot az a block jel alá kerül és tovább adja a jelet mind a két oldalra.
|
Counter |
A képen a téglákon látható redstone egy egyszerű memória amit az érzékelőből érkező első jel vált át és onnantól él a counter. A counter folyamatosan kapja a jelet amitől mindig a következő sárga block feltolódik és az oldalt látható fehér blockokra kivezeti a jelet ami azt átadja a kijelzőnek. Amikor az utolsó sárga block is feltolódik akkor három funkció indul el. Az egyik, hogy a kijelző megkapja a jelet, hogy végig ért a búza, a másik, hogy elindul a víz (ezek a jelek a kék színű woolon mennek ki) és az utolsó az, hogy a counterbe érkezett jeleket törli. Ez úgy történik meg, hogy a memóriát amit az elején az első bejövő jel átváltott azt vissza váltja az eredeti állapotába.
|
A kijelző redstone vezetése |
Az utolsó rész a kijelző. A fehér woolon érkeznek be a jelek a counterből. Ez a jel amikor már eléggé közel érkezik a kijelzőhöz két részre szakad. Erre azért van szükség, mert a zöld csík úgy jelenik meg, hogy fentről és lentről is pistonok tolnak a piros wool elé zöld woolokat. Ezért van szükség a ketté osztásra, hogy a fenti és a lenit pistonok is jelet kapjanak.
Remélem tetszett az alkotásom nektek. A világ mentését letölthetitek
INNEN. Ha tutorialt szeretnétek róla akkor írjatok kommentet a cikk alá.
0 Megjegyzés